Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

I indholdsøkonomien er det vigtigt at gøre dit indhold tilgængeligt på alle sprog så hurtigt som muligt. Indhold er hjørnestenen i moderne marketing og spiller en kritisk rolle i væksten af din virksomhed. Dagens markedsplads er global, og for at undgå at begrænse din virksomheds rækkevidde og vækstpotentiale skal dit webstedsindhold være tilgængeligt på så mange af de mest anvendte sprog som muligt. Mere end oversættelse skal dit indhold være lokaliseret for at vedtage de kulturelle normer og værdier for din internationale målgruppe.

Menneskelig oversættelse

En af de vigtigste og mest definerende egenskaber ved oversættelse af menneskeligt sprog til dit flersprogede websted er konceptbegrebet. Konteksten i sproget er ofte underforstået snarere end eksplicit angivet, og som sådan skal den professionelle menneskelige oversætter forstå den, inden oversættelsesarbejdet begynder. En menneskelig oversætter kan bedre forstå idiomer, kulturelle normer og vigtigst af alt det overordnede formål med det webstedsindhold, du vil levere, og den bedste måde at oversætte det til din målgruppe.

Hvis din webstedsoversættelse skal være den mest nøjagtige og nuancerede mulige, er det meget ønskværdigt at gennemgå anstrengelserne og omkostningerne ved at ansætte en professionel oversætter, som kan findes gennem et oversættelsesbureau.

Oversæt til et andet sprog og nå flere læsere

Nogle sprog tales mere vidtgående end andre, da du får langt større rækkevidde globalt pr. Lokaliseret sprog end andre mere snævert talte valg. For eksempel vil engelsk, spansk og tysk appelere til en stor procentdel af den globale befolkning, mens et sprog som Swahili muligvis har meget mindre verdensomspændende rækkevidde. Når du vælger dit lokaliseringsprojektomfang og husker omkostningerne, kan det at vælge sprog med den bredeste forretningsappel være den mest effektive beslutning, du kan tage i udvidelsen af din meddelelse. Andre sprog, der er vigtige at overveje for at nå din målgruppe på så mange lokale markeder som muligt er kinesisk, arabisk, fransk og russisk.