Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Søgemaskiner som Google opdaterer konstant deres algoritmer for at give de bedste søgeresultater. Opdatering af dit websted for bedst muligt at adressere disse opdateringer er afgørende for at opretholde dit websteds placering.

Søgemaskineoptimering (SEO)

Hvis du allerede har et smukt design og velskrevet indhold, skal du sørge for, at folk kan finde dig. SEO-reglerne ændrer sig konstant – du har måske læst artikler om, at Google opdaterer deres algoritmer – hver gang søgemaskinerne laver deres egne opdateringer, er dit websted potentielt påvirket. Du skal holde dig på toppen af ​​de nye iterationer; jo længere du venter, jo længere bagud bliver du.

Når du opdaterer dit websteds udseende og indhold, er dette en perfekt mulighed for at forny din søgemaskineoptimering (SEO). Disse kan involvere revurdering af nyt indhold, men det kan også involvere opdatering af den underliggende kode forbundet med det nye design. Når du får redesignet en professionel hjemmeside, er det vigtigt, at din webdesigner overvejer disse muligheder, mens han/hun er ved at genopbygge dit websted.

Brugervenlighed

Besøgstendenser ændrer sig, efterhånden som teknologien ændrer sig. For eksempel involverede et almindeligt designaspekt for blot et par år siden, at den vigtigste information på dit websted skulle være “over skillelinjen”. Dette betød, at når en besøgende så din hjemmeside, ønskede du at vise dem de vigtigste funktioner uden at skulle rulle. I dag bruger de fleste besøgende deres mobiltelefoner, hvilket faktisk opfordrer til at bruge din finger til at scrolle.

En anden vigtig brugervenlighed har at gøre med navigation. De fleste hjemmesider bruger i disse dage horisontal navigation, hvilket er fantastisk på enheder med større skærme. Men når det ses på mindre enheder som tablets og smartphones, skal navigationssystemet justeres i overensstemmelse hermed. Moderne hjemmesider bruger ofte det, der kaldes en “hamburgermenu”, som er et lille ikon bestående af tre vandrette linjer eller tre lodrette prikker. Disse symboler er nu universelt anerkendt som knapper, der åbner en menu. I tilfælde af mindre enheder vises menuen som en lodret menu, med tilstrækkelig afstand mellem hvert menupunkt til at rumme fingertryk.

Indlæsningstider

Med fremkomsten af ​​Googles Core Web Vitals er det blevet afgørende, at du har en hjemmeside, der indlæses hurtigt. Hurtige indlæsningstider er også vigtige for dine besøgende, så de ikke bliver frustrerede og går. Indlæsningstider er blevet så vigtige, at selv Google belønner websteder, der indlæses hurtigere med bedre placering af søgeresultater. Ja, det er rigtigt – Google vil placere dig højere i søgeresultaterne, hvis dit websted indlæses hurtigere end dine konkurrenters.

Der er mange faktorer, der bidrager til indlæsningstider, herunder billedstørrelser, optimering af dit websteds filsystem, sidecache og endda din webhostingkonto. Der findes metoder til at optimere alle disse faktorer. Hvis du betjener mange lokale kunder og har meget trafik til din hjemmeside, bør du undgå “delt” webhosting, som står for langt de fleste hostingudbydere. Tal med din webdesigner og/eller udvikler for at finde ud af mere om mulighederne for at fremskynde din hjemmeside.

Hvor ofte skal du opdatere din hjemmeside?

Sikkerheds-, SEO- og indholdsopdateringer bør i de fleste tilfælde udføres mindst hver måned. Det er vigtigt, at din hjemmeside til erhverv er et sikkert sted for dig og dine besøgende, og indholdet skal være nøjagtigt og opdateret.

Brugervenlighed og effektivitet bør evalueres under en årlig revision af webstedet.

Design- og infrastrukturopdateringer, såsom en designopdatering, anbefales hvert 2. til 3. år – selv det kan tage lang tid i forhold til teknologiske fremskridt. Teknologien ændrer sig hurtigt, men din bedste fremgangsmåde her er at rådføre dig med din webstedsvedligeholder mindst en gang om året for at fastslå, at du er på rette vej.