Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Det at have en webshop kan være ekstremt godt for en virksomhed, og er noget, der virkelig kan sætte gang i omsætningen. Men du skal huske, at webshoppen ikke kun skal være god for dig – de kunder der handler i webshoppen, skal også have en god oplevelse ud af deres køb. Det kan du sikre ved at give dem ordentlige rettigheder omkring handlen, og generelt bare øge deres forståelse for, hvordan handlen med din virksomhed foregår.

Giv alle dine kunder et grundlag for at forstå betingelserne

Ejer du en virksomhed, med kunder fra hele verden, og en webshop hvor det ikke kun er nationale kunder, der handler? Så er en webshop på dansk ikke altid godt nok. Der er mange af kunderne, der ikke vil forstå den, og da slet ikke de betingelser der følger med. Bare med en engelsk version af webshoppen er du langt, og kan sikre, at langt flere kunder forstå, hvad der sker, og hvad de går med til. Måske er du selv en ørn til engelsk, og kan uden problemer stå for hele oversættelsen. Hvis det ikke er tilfældet, findes der virksomheder, der sælger professionelle oversættelser, f.eks. en oversættelse fra dansk til engelsk.

Det er altid bedst at være på den sikre side

Måske tænker du, at det ikke er dit ansvar, at kunden forstår virksomhedens retningslinjer for salget. Men for det første er det altid godt for dig og virksomheden, når jeres kunder har en god oplevelse, og for det andet kan dette som så meget andet beskrives med et velkendt engelsk ordsprog – better safe than sorry! Det ville være så træls, hvis I pludselig ender i en situation, hvor I kigger tilbage, og ville ønske, at I havde gjort noget anderledes. Så gør dig selv og kunderne en tjeneste, og oversæt webshoppen.